28000, м.Олександрія, вул.Користівське шосе, 2
Тел: 7-86-00, Факс: 4-06-03, e-mail: stanislav_kg@ukr.net




Головна » 2013 » Березень » 27 » Відбулася колегія Олександрійської районної державної адміністрації
12:51
Відбулася колегія Олександрійської районної державної адміністрації
Про стан дотримання ветеринарно – санітарних норм на територіях населених пунктів Олександрійського району 

Ветеринарно-санітарні правила і норми - нормативно-правові акти, що встановлюють ветеринарні, ветеринарно-санітарні та інші вимоги, невиконання яких створює загрозу виникнення і розповсюдження хвороб тварин, у тому числі спільних для тварин і людини.

 1. Знешкодження, захоронення трупів тварин та відходів тваринного походження.
 Відповідно до ст. 7 Закону України «Про ветеринарну медицину» одним із повноважень державної служби ветеринарної медицини є здійснення державного ветеринарно – санітарного нагляду за збором, утилізацією та знищенням загиблих тварин і відходів тваринного походження та на виконання п.7 рішення Ради національної безпеки і оборони України від 27.02.2009 року «Про біологічну безпеку України» затвердженого Указом Президента України від 06.04.2009 року №220/2009, ст. 35-2 Закону України «Про відходи» визначено, що державний контроль та нагляд у сфері поводження з відходами тваринного походження здійснює Державна служба ветеринарної медицини, Розпорядження Головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 15.04.2009 року № 74 «Щодо проведення перевірок стану худобомогильників та біотермічних ям», Розпорядження Головного державного інспектора ветеринарної медицини України від 10.01.2013 року № 6 '' Про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері поводження з відходами тваринного походження'' державними інспекторами ветеринарної медицини району проводиться посилений державний ветеринарно – санітарний контроль та нагляд за дотриманнями суб’єктами господарювання та органами місцевого самоврядування «Правил облаштування і утримання діючих (існуючих) біотермічних ям для захоронення трупів тварин у населених пунктах України», затверджених наказом Державного комітету ветеринарної медицини України від 27.10.2008, що зареєстровані в Міністерстві юстиції 29.01.2009 за № 85/1601. Згідно п.6, ст.30 ЗУ «Про місцеве самоврядування в Україні» (вирішення питань збирання, транспортування, утилізації та знешкодження побутових відходів, знешкодження та захоронення трупів тварин) відносяться до відання виконавчих органів сільських, селищних рад. На території району знаходиться 20 місць захоронення трупів тварин. Взагалі відсутні місця захоронення трупів тварин на територіях таких сільських рад: Бандурівській, Войнівській, Ізмайлівській, Приютівській селищній раді, Світлопільській, законсервована біотермічна яма на території Олександрівської сільської ради. Біотермічні ями, які майже заповненні на територіях сільських рад Долинської, Комінтернівської, Костянтинівської, Лікарівської, Недогарської, Пролетарської, Новопразької селищної ради. Сільські ради в яких є біотермічні ями, але на їх територіях немає господарств, які утримують тварин: Долинська, Комінтернівська, Костянтинівська, Куколівська, Недогарська, Пролетарська, Ульянівська сільські ради. З метою реалізації завдань щодо наведення належного ветеринарно – санітарного стану на територіях біотермічних ям було проведено два засідання районної державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Олександрійській районній державній адміністрації: 1) Протокол № 4 від 24.03.2011 року «Про наведення належного ветеринарно – санітарного стану на територіях місць захоронення трупів тварин (біоями); 2) Протокол № 5 від 26.02.2013 року «Поводження з відходами тваринного походження на території населених пунктів району», якими зобов’язано голів сільських та селищних рад вирішити питання щодо постановки біотермічних ям на балансовий облік та забезпечити наведення належного ветеринарно – санітарного стану. Державними інспекторами ветеринарної медицини Олександрійського району з початку 2013 року перевірено слідуючі сільські ради на предмет належного ветеринарно – санітарного стану біотермічних ям: Біотермічні ями Косівської с/р, Протопопівської с/р та біотермічна яма, яка знаходиться на балансі СВК ім. Фрунзе – перевіренні та складено уніфіковані акти, дані біотермічні ями відповідають ветеринарно - санітарним вимогам. Лікарівська с/р, Щасливська с/р, Добронадіївська с/р, Попельнастівська с/р, Михайлівська с/р складено уніфіковані акти та приписи про усунення порушень; Дівочепільська с/р складено уніфікований акт, припис про усунення порушень та піддано адміністративному стягненню сільського голову ( Кобан Лариса Павлівна) за такі порушення: біотермічна яма не огороджена, відсутній рів, вал та кришка. Ульянівська с/р складено уніфікований акт, припис про усунення порушень та піддано адміністративному стягненню сільського голову (Соломко Вадим Володимирович) за такі порушення: відсутній рів, вал та кришка. Головківська с/р складено уніфікований акт, припис про усунення порушень та піддано адміністративному стягненню сільського голову (Галушко Віктор Вікторович) за такі порушення: біотермічна яма не огороджена відсутня кришка. Андріївська с/р перевірено виконання припису складено уніфікований акт, та піддано адміністративному стягненню сільського голову (Близнюк Віктор Олексійович) за такі порушення: біотермічна яма не огороджена відсутній рів, вал та кришка. При проведенні інспекторського реагування на виявленні порушення питання по облаштуванню біотермічних ям відповідно до вимог «Правил облаштування і утримання діючих (існуючих) біотермічних ям для захоронення трупів тварин у населених пунктах України», які знаходяться на території сільських та селищних рад району майже не вирішене.

 2. Забезпечення епізоотичного благополуччя в населених пунктах району. 
В кожному населеному пункті району служба державної ветеринарної медицини щорічно проводить масові дослідження великої рогатої худоби населення на такі захворювання, як бруцельоз, лейкоз і туберкульоз, небезпечні для людей і тварин. Одночасно тварини піддаються клінічному огляду, щепленню проти сибірки та проводяться інші ветеринарні заходи. Вищезгадані масові заходи проводяться, на виконання Закону України «Про ветеринарну медицину», Інструкції з профілактики та боротьби з туберкульозом тварин зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 21.09.2009 року за № 883/16899, Інструкції з профілактики та оздоровлення великої рогатої худоби від лейкозу зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 11.01.2008 року за № 12/14703, Інструкції про заходи з профілактики та боротьби з бруцельозом тварин зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 07.03.2000 року за № 135/4356, Інструкції про заходи з профілактики та боротьби з сибіркою тварин зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 07.03.2000 року за № 136/4357. Метою реалізації вищеперерахованих нормативно правових актів є: 1. Визначення епізоотичною ситуації щодо цих захворювань; 2. Виявлення хворих тварин і якнайшвидше їх відокремлення (ізолювання), щоб не допустити до можливого зараження людей та решти тварин в господарствах через спільне утримання в приміщеннях та на пасовищах, а також через використання продукції. Завдання служби державної ветеринарної медицини - охопити дослідженнями все поголів'я великої рогатої худоби населення. Забороняється випасати реагуючих та хворих тварин на загальних пасовищах та споживати, продавати від них продукцію. Члени сім'ї повинні дотримуватись правил особистої гігієни. В тваринницькому приміщенні потрібно створити відповідні умови: умивальник, мило, рушник, дезінфікуючі засоби для знезараження рук, взуття, одягу. Перед проведенням досліджень служба державної ветеринарної медицини району, використовуючи засоби масової інформації (преса, телебачення, радіо, оголошення), звертається до власників тварин, керівників сільських і селищних рад із розумінням ставитись до спеціальних ветеринарних заходів та сприяти їх проведенню. Так на протязі 2012 року було проведено 4046 голів досліджень великої рогатої худоби на лейкоз, 4037 голів досліджень великої рогатої худоби на бруцельоз, 4498 голів досліджень великої рогатої худоби на туберкульоз, щеплено проти сибірки 4723 голови великої рогатої худоби, виявлено 4 голови великої рогатої худоби хворих на лейкоз. Дівочепільська с/р – 1 голова, Попельнастівська с/р – 1 голова, Червонокамянська с/р – 2 голови. Основними завданнями сільських та селищних рад по виконанню вищевказаних заходів, головами сільських та селищних рад є надання обладнаних місць для проведення досліджень та щеплень, організація питань про недопущення в череду хворих тварин. Дані питання не в повній мірі забезпечуються головами сільських рад: Войнівської, Лікарівської.

 3. Сказ. 
Протягом 2012-2013 року епізоотична ситуація щодо сказу домашніх і диких тварин, як у державі, так і в районі залишається напруженою і має тенденцію до зростання. Збільшується кількість укусів, завданих людям бездомними тваринами (собаками і котами). На протязі 2012 року було 39 випадків покусів тваринами людей, 38 безпритульними тваринами та 1 випадок не щепленою проти сказу собакою с. Войнівка. В 2013 році було 3 випадки покусів тваринами людей, 1 безпритульним котом, с. Веселе не щепленою собакою та 1 випадок щепленою собакою по с. Костянтинівка. В 2012 році виявлено два неблагополучних пункти с. Косівка Косівської сільської ради, с Головківка Головківської сільської ради в яких зареєстровано 4 випадки захворювання тварин на сказ відповідно кіт 1 гол (в селі Косівка), лисиці 2 гол (1 лисиця в селі Косівка, 1 лисиця в селі Протопопівка), корова 1 гол (в селі Головківка). В 2013 році ситуація ускладнилась випадками виявлення хворих на сказ тварин та постраждалих контактних осіб в районі. Виявлено 2 неблагополучних пункти по сказу в с. Тарасове Шевченково захворів бродячий кіт, с Куколівка Куколівської сільської ради захворіла домашня собака. З початку року було 2 покуси, антирабічне щеплення призначено 1 постраждалому. Державною службою ветеринарної медицини за 2012 рік щеплено проти сказу 9143 собаки, 8102 котів, 63 голови великої рогатої худоби, 48 голів дрібної рогатої худоби та 1 кінь. За січень – лютий 2013 року щеплено 888 собак та 722 коти в населених пунктах району. В 2013 році проведено засідання районної державної надзвичайної протиепізоотичної комісії при Олександрійській районній державній адміністрації: Протокол № 3 від 13.02.2013 року «Ліквідація вогнищ сказу та посилення заходів щодо попередження сказу тварин в районі» Відповідно до виконання Закону України «Про ветеринарну медицину», Інструкції про заходи боротьби зі сказом тварин зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 31.03.1994 року за № 54/263, Програми профілактики та запобігання поширенню інфекційних хвороб, спільних для тварин і людей (зооантропонозних інфекцій) в Олександрійському районі на 2012 – 2015 роки затвердженої Рішенням Олександрійської районної ради від 21 лютого 2012 року № 147 та з метою проведення профілактичних заходів щодо захворювання на сказ і охорони людей від укусів хворими і підозрілими на сказ тваринами голови сільських та селищних рад повинні: 1. Організувати бригади для систематичного відлову бездомних собак і котів та періодично проводити їх відлов у сільській місцевості. 2. У вогнищах виникнення або там, де був випадок сказу тварин, ліквідацію і профілактичні заходи проводити відповідно до інструкції про заходи щодо боротьби зі сказом тварин, залучаючи до участі в них товариства мисливців та рибалок. 3. Посилити контроль за правильним утриманням і своєчасною доставкою в установу ветеринарної медицини тварин, які завдали укусів людям, своєчасною реєстрацією собак і котів, що належать громадянам. 4. Заборонити утримання собак і котів на територіях дитячих дошкільних закладів. Виходячи з вищевказаного не в повній мірі забезпечено проведення оздоровчих та профілактичних заходів по сказу на територіях слідуючих сільських рад: Лікарівської сільської ради (Терещенко О.А.) - не надано інформації в управління ветеринарної медицини району по реєстрації собак та котів, та не зменшено чисельності лисиць ,бродячих собак, котів та вовків. Михайлівської сільської ради (Кулібаба С.Б) відповідно до даних не зменшено чисельності лисиць ,бродячих собак, котів та вовків , та не надано жодних даних про реєстрацію собак та котів. Шарівської сільської ради (Банул Л.І.) - не надано інформації в управління ветеринарної медицини району по реєстрації собак та котів та відповідно до даних сільського голови не зменшено чисельності лисиць ,бродячих собак, котів та вовків. 

4. Подвірний забій тварин.
 Законом України «Про безпеченість та якість харчових продуктів» не передбачається реалізація у вільний обіг м'яса та м'ясопродуктів від тварин, забитих подвірно. З метою гармонізації законодавства України до вимог законодавства Європейського Союзу, в нашій країні передбачено поступовий перехід від подвірного забою тварин до більш цивілізованого та якісного, який має здійснюватись лише на забійних підприємствах, подвірний забій передбачається як винятковий та тимчасовий. Сільські та селищні голови вже сьогодні повинні вивчити ситуацію про будівництво, відновлення боєнь і забійних пунктів, їх потужність, місце знаходження та вжити заходів до переходу забою тварин тільки на забійних підприємствах. Відповідно до частини другої ст. 33 ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів» , яка набирає чинності з 1 січня 2015 року забороняється здійснювати забій парнокопитних та інших копитних, а також забій свійської птиці та кролів в обсягах, що перевищують 5 голів на день, не на бойні, що має експлуатаційний дозвіл і зареєстрована ветеринарною службою. Відповідно до частини першої ст. 35 ЗУ «Про безпечність та якість харчових продуктів», яка набирає чинності з 1 січня 2015 року забороняється реалізація та обіг необробленого молока та сиру домашнього виробництва, а також туш або частин туш парнокопитних та інших копитних подвірного забою на агропродовольчих ринках. Вимоги даних статей повинні були вступити в дію ще з 1 січня 2010 року, але були відтермінованні Верховною Радою України до 1 січня 2015 року. Забороняється забій худоби у не відведених для цього місцях (лісосмугах, тваринницьких приміщеннях, біля водоймищ тощо). Забій тварин дозволяється проводити на бойнях (забійне підприємство будь-якої форми власності, яке відповідає чинним ветеринарно-санітарним вимогам) і на забійно-санітарних пунктах господарств (відповідно обладнана будівля, призначена для внутрігосподарського забою тварин). У населених пунктах, віддалених від бойні на значну відстань, дозволяється проводити забій тварин у особистих підсобних господарствах населення спеціально підготовленими забійниками, які повинні працювати під наглядом і контролем спеціаліста держветмедицини. Забійник повинен мати особисту медичну книжку, необхідні інструменти для забою, санітарний одяг та взуття тощо. Місце для будівництва боєнь, забійно-санітарних пунктів господарств узгоджується з держустановами ветмедицини згідно з законодавством. Бойню розміщують поза населеним пунктом на відстані не менше 1000 м до тваринницьких приміщень з підвітряного боку до пануючих вітрів. Забороняється будівництво боєнь на території колишніх кладовищ, скотомогильників, звалищ та за наявності високого залягання ґрунтових вод. Сільські та селищні ради району не мають відповідних умов для подвірного забою передбаченими «Ветеринарно – санітарними правилами для боєнь, забійно - санітарних пунктів господарств та подвірного забою» Зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 28 січня 2004 р. за N 121/8720 та не мають відповідних боєнь на своїх територіях. Дані питання потрібно вирішувати вже сьогодні, та інформувати громаду. 

Головний державний інспектор ветеринарної медицини
 Олександрійського району                                                                          С.В.Лум’яник
Категорія: Новини ветеринарної служби | Переглядів: 988 | Додав: stanislav4450 | Рейтинг: 5.0/1
Форма входу
Категорії розділу
Новини ветеринарної служби [270]
Пошук
Календар
«  Березень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Сайти
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0